Friday, September 15, 2006
Klassediktet...
Ida Marie og Kristine, hjelp meg å fylle inn de blanke linjene? Huska plutselig på biter av diktet Morten skrev om klassen vår i norsktimene...

Det var en gang en klasse som aldri satt i ro
det var enogtyve munner og toogførti sko
De var som regel snille, det var alle enige om
men det var før (dum dum dum, dum dum dum dum dum) kom

God morn god morn sa læreren, ta regelboka frem
Da var det at det smalt (og noe med en muskedunder eller noe)
(Og noe om at Stian (tror jeg) falt i gulvet fordi han vippa på stolen...

[...]sa Bjørn Kristian, "Æ prøv itj å vær vrang
Æ ska bare skrible "Daft Punk" en tretten-fjorten gang

Kjersti rakk opp hånda, som Kjersti ofte gjør
"Du Morten bør barbere deg, det er det at du bør!"
Og Kristine ropte ivrig: "Her er for mye støy"
og "Jeg vil mye heller gå ut og ha det gøy!"

Marit lo høyt med sin kakaduelatter, det hørtes mest ut som et kor av apekatter
Og Jannike ropte høylytt "Se så morsom lærern er!
Han ser da [...] ut som et blodrødt tyttebær!"

(Her tror jeg det var noe om at Morten ble sinna, husker en tegning av ham på sida av diktet der han roper "STILLE!!")


Men han Øystein og han Kenneth, det er guttene med teft
De kan den sjeldne kunsten det er å holde kjeft!




Husker så innmari lite av det og alt er sikkert i feil rekkefølge også...
Ih! Irriterende!!!! Hjelp mottas med takk!
posted by schti @ 12:58 PM  
4 Comments:
  • At 10:02 AM, Anonymous Anonymous said…

    men det var før det ringte og lærern deres kom

    det er feil rekkefølge ja, men jeg vet jo heller ikke hva som er rett. kunne jo hele skiten utenatt engang så må bare filosofere litt sammen med sokrates og platon som jeg er veeeeeeeeldig gode venner med akkurat nå

     
  • At 10:07 PM, Blogger Ida Marie said…

    Jeg har diktet hjemme i TrondheiM!
    Men det jeg kan utenatt er:

    det var en gang en klasse som aldri satt i ro
    det var enogtyve munner og toogførti sko
    De var i grunnen snille, det var alle enige om
    men det var før det ringte og før læreren deres kom

    "temabok" i stedet for regelbok, tror jeg. "Da var det at det hendte", ikke smalt.

    Børna: "Æ ska lægg a bort sjø, lærer, æ prøv itj å vær vrang...."

    [...]Thomas, en slamp på første rad. Da lærer'n ropte "Thomas" sa Thomas bare "ka?".

    Jannike: "Han ser da nærmest ut som et blodrødt tyttebær".

    "De drømte at Calles dame, Ylva, var en fisk" (Ekstra morsomt nå, hehe ;) )

    "Mens Ida (Marie) bare lo. "Det heter ikke dass, på norsk er ordet do"

    Det var det jeg kom på for øyeblikket. Vi husker liksom på det samme :)

     
  • At 8:56 PM, Anonymous Anonymous said…

    og bakom han satt xxx og xxx hvisketisk, de hvisket om etc...

    så tror jeg øystein og kenneth var velsignet faktisk...

     
  • At 4:46 PM, Blogger Ida Marie said…

    Ja! "og bakom han satt xxx og xxx hvisketisk, de hvisket om at Calles dame, Ylva, var en fisk". Ikke drømte.

     
Post a Comment
<< Home
 
About Me


Name: schti
Home: Angel, London, United Kingdom
About Me:
See my complete profile

Previous Post
Archives
Links
Template by
Free Blogger Templates