Monday, October 03, 2005
there she goes again...
tenkte jeg skulle begynne aa gi dere smaa innblikk i hvordan livet paa LAMDA virkelig er. saa fra naa av vil hver blogpost inneholde "LAMDA fact of the day". som vil vaere paa engelsk, rett og slett fordi det er mer behagelig for meg aa skrive paa engelsk. saa det.

LAMDA fact of the day: If you take enough trips to the coffee machine during the actors' tea breaks you will eventually run into the nice Benjamin McKenzie lookalike you met in the pub Friday nite.

er ikke mye som har skjedd siden sist egentlig, sitter paa kontoret og har ingenting aa gjoere saa there you go. ny blog post.

har helvetesuke foran meg - i morra og onsdag er det fokusering (altsaa, jeg staar paa scenen og forteller en stakkar 6 meter oppe i en bevegelig stige hvor jeg vil at lysstraalen skal peke hen. paa omtrent 140 lyskastere.) fredag og loerdag er det plotting (altsaa, jeg sitter i moerket med en regissoer og snakker over headset med en programmerer som bringer opp de lyskasterne jeg ber ham om og vi lager fine lyssatte scener sammen. i 13 timer per dag).

midt oppi dette kommer Josh i morra og blir i London i 12 dager. gleder meg! er helt utrolig at det er 13 mnd siden sist jeg saa ham.

og neste uke blir vel egentlig enda mer manisk. mandag er enda en plotting. tirsdag til torsdag er technical rehearsals, en for hver forestilling, fredag og loerdag er dress rehearsals, og saa, mandag om to uker, er det foerste forestilling! halleluja! hvis jeg fortsatt lever da kommer mamma og pappa paa besoek. det blir kos.

ellers... hva har jeg gjort siden sist? vel, forrige uke ble rett og slett tilbrakt paa pub. det er mange nye folk aa bli kjent med (mange veldig koselige, dette aarets skuespillerkull er saa utrolig mye mer sympatiske enn fjoraarets) ooog... tirsdag var vi paa rekognosering til Bowness (eller Bowness-in-Windermere som det egentlig heter), ante ikke at det var saa langt nord - nordafor Liverpool, helt paa grensa til Skottland) og det er NYDELIG der! like ved en diger innsjoe, ordentlig saann liten Englesk landsby, hvor jeg skal vaere i 6 dager... gleder meg som en unge.

ok, paa tide aa gjoere litt arbeid kanskje. skriv comments! ellers blir jeg lei meg.

aah, forresten, jeg er singel igjen. mitt eget valg. no big deal.
posted by schti @ 3:00 PM  
5 Comments:
  • At 7:27 PM, Blogger Ida Marie said…

    Singel igjen? Hadde du fått deg type? Hvem var det nå? Jeg har ikke helt oversikt... Og hvem var Josh? (altså, hvem av amerikanerne?) Og hvem var det du var sammen med nå sist? Kjersti ass...
    (søren at jeg ikke kan oppdatere deg på action her, blir litt for offentlig på blog. Vi tar det i jula :))

     
  • At 11:17 PM, Anonymous Anonymous said…

    Hallo!
    Det er rimelig travelt om dagen for deg da skjønner jeg! Krysser fingrer og tær for at du overlever, og at din mor og din far får kommet over for å besøke deg, ikke hente kista di. (Jaja, det er sent på natt, derfor galgenhumor... :P )

    Ja, nå er da de nødvendige papirene sendt til Irland, og fredag 6. januar ser det ut til at jeg tar flyet over dammen og blir der til 1. april. Endelig fått bestemt meg nå, etter mye om og mèn! Prøver hardt å samle opp litt lommepenger (det går heller dårlig, men...), slik at jeg med god samvittighet kan ta meg tid til litt shopping! Kanskje det til og med blir mulighet for en Londontur! :D Du får ha lykke til med alt som skjer framover, vi snakkes! =) Klem

     
  • At 9:20 AM, Anonymous Anonymous said…

    Hei lille venn! Blir nesten andpusten av å lese om din hektiske hverdag, men begynner å forstå at du trives med å ha det sånn. Jeg har vært på min første rypejakt uten at det ble noe fangst. Gjør ingenting, det var kjempegøy! Er helt hekta, og skal på ny tur til helga:D

    Fint å se at du har det bra, husk å ta vare på deg selv i alt stresset. Stooor klæm!;)

     
  • At 6:04 PM, Anonymous Anonymous said…

    du burde eksprimentere litt med oransj øyenskygge hvis du ikke allerede har gjort det.

    seriøst.

     
  • At 11:11 AM, Blogger schti said…

    ...hæ?

    så jeg ser ut som jeg kommer fra indre Croydon? tru'kke det.

     
Post a Comment
<< Home
 
About Me


Name: schti
Home: Angel, London, United Kingdom
About Me:
See my complete profile

Previous Post
Archives
Links
Template by
Free Blogger Templates