Friday, February 15, 2008
Våryr...nesten
Ser det er en måned siden siste oppdatering. Hm. Jeg vet ikke helt om det er fordi det har vært travelt, fordi så mye har skjedd eller fordi det ikke har skjedd nok?

Først av alt - vi har gitt opp leilighetsletinga. Jeg har innsett hvor latterlig billig jeg bor for hvor det er - så jeg har bestemt meg for å bli værende, og heller bruke litt tid og penger på å gjøre denne plassen til hjemme. Jeg kommer mye bedre overens med gutta enn før, det er som å ha to litt sære storebrødre og det passer meg i grunn fint. Hvis jeg venter lenge nok kommer de sikkert til å flytte ut til slutt og så kan jeg beholde leiligheten og få jentene inn :)

Det har vært utrolig travelt på jobb i det siste. Jeg er litt usikker sånn jobbmessig for tida... ikke misforstå, jeg elsker fortsatt jobben min men jeg gjør veldig mye arbeid akkurat nå på mye høyere nivå enn jeg er betalt for. Altså, jeg skal være produksjonsassistent, ikke produksjonsdesigner... men jeg har designa og gjennomført mine egne event helt siden November. Enten bør jeg få ny jobbtittel (og medfølgende lønnshopp) i April, eller så vet jeg ikke hva jeg bør gjøre. Assistent er uansett en utrolig kjedelig tittel å ha. Vet jeg bare har jobba der i 3 mnd men det må da være lov å være ambisiøs :)

Satt på bussen i går og det slo meg plutselig at jeg er den eneste av vennene mine i Norge som er i full jobb... Nå prøver jeg ikke å si at å være heltidsstudent er noe slaraffenliv, overhodet ikke... men det føltes plutselig litt sært. Av oss fire (Gøril, Kristine, Ida Marie og jeg) hadde vel de fleste trodd at jeg ville være en god runner up for å studere lengst... og så endte jeg opp med å være ferdigstudert i en alder av 23. Det er ikke det at jeg savner studietid eller noe, det bare... føltes plutselig så veldig ungt, jeg sitter her med 50 timers arbeidsuke, helt ok årsinntekt og karrieremål mens vennene mine mest lever fra eksamen til eksamen. Hvem hadde trodd at det ville passe meg så godt å være så etablert, jobbmessig? (vel, Gøril har vel visst det hele tida, men det er nytt for meg (jeg er som kjent litt treg i oppfattelsen!)

Sånn ellers så har jeg utvikla en merkelig forkjærlighet for pastellfargede kasjmirgensere. Og veldig høye hæler. Jeg er i ferd med å morfes inn til Charlotte fra Sex and the City. Vel, Charlotte og Carrie halvt om halvt. Putt inn en liten dæsj Rachel fra Friends også, kanskje.

Herregud, jeg har blitt en person som må bruke karakterer fra TV-serier for å beskrive megselv. Helledussen.

På andre fronter... så har dere vel alle fått oppdatering i løpet av de siste få dagene, tror jeg. Jeg har visst plutselig blitt veldig fornuftig... eller kanskje jeg bare er livredd for å gå på en smell, jeg vet ikke helt, jeg tror bare det er eneste måten dette har noen som helst sjans til å funke på - situasjonen har jo som kjent ikke akkurat vært ideell. Men det går framover... positiv tenking alle sammen!

Jeg drar til Dublin neste søndag, for å besøke Annie. Og så kommer jeg hjem til påske! 20 - 25 mars. Er noen hjemme for gøy og spas?

Jeg har det bra, altså, midt oppe i all funderinga. Lover.
:)
posted by schti @ 6:31 PM  
2 Comments:
  • At 9:20 PM, Blogger Ida Marie said…

    Nei, at du skulle være ferdigutdannet (og jobbe med lysdesign i London!) i en alder av 23 hadde vi absolutt ikke forventet (på noen som helst måte)! Men fy søren så mye bedre det er! Her går vi og studerer i årevis og lurer på om vi bør gjøre det vi studerer, om det er det vi egentlig vil og bør, om kan vi få jobb og annet tull. Vi bruker penger, har ingen penger og drømmer om alt mulig annet (iallefall jeg). Du jobber jo og tjener penger og trives med det du gjør! Min plan er å gjøre ferdig master i musikk nå (som har absolutt null nytte), ta 30 studiepoeng økononmi, dra til Egypt i april, komme med i TV2-serie og bli sendt til Afrika i mai og dermed droppe alle eksamene mine, dra til Indonesia høsten 2009 og gjøre ferdig økonomibachelor, reise i Asia et halvår. Komme tilbake til Norge og skaffe meg en jobb jeg ikke får brukt noen av utdanningene mine og der jeg tjener tilnærmet null. Bytte liv? Jaja? :)

     
  • At 12:15 AM, Blogger schti said…

    Men du digger jo det du gjør! Det er jo det som betyr noenting. Det spiller ingen rolle hvor mye du tjener, hvis du ikke får noe tilbake for det, annet enn materiell velstand... Jeg tror definitivt du er på rett vei, du storkoser deg jo :)
    xx

     
Post a Comment
<< Home
 
About Me


Name: schti
Home: Angel, London, United Kingdom
About Me:
See my complete profile

Previous Post
Archives
Links
Template by
Free Blogger Templates