Saturday, February 23, 2008
Kjerringtesten
Hvis du ikke er sikker på om du holder på å bli, eller kanskje allerede ER kjerring, bør du ta kjerringtesten. Hvis du nikker gjenkjennende til mindre enn 5 av kjerringtegnene under, kan du slappe av vel vitende om at du langt fra er noen kjerring. Treff på 5 -10 kjerringtegn viser at du er i faresonen. 10 - 20 JA viser at det definitivt er fare på ferde, mens over 20 JA tyder på at du burde gått av med pensjon.

Du bruker mer penger i uka enn i helgene
NEI. I uka bruker jeg bare penger på mat, det er ikke tid til stort mer...

Du har duk og blomsterpotte på TV-en
NEI. For det første bor jeg med to gutter... for det andre bruker jeg ikke mange duker... og for det tredje, blomsterpotte=vanning=vann+elektrisk utstyr=big NO...!

Du rydder jevnlig i dypfryseren
NEI. Isbiter og Ben&Jerry's klarer seg fint på egen hånd!

Du synes det kunne vært gøy å prøve “en sånn hurtigvin”
NEI. Hurtigvin meg opp i ræva, her hvor en god New World koster rundt 10 pund lappen.

Du vet hva du skal ha til middag på søndag allerede på onsdag
NEI. Veeel. Det gjør jeg faktisk, men bare fordi vi nesten alltid går ut for Sunday Roast. Hvis jeg lager mat selv - nei, overhodet ikke!

Du synes fersk gjær er bedre enn tørr gjær

JA. Altså, nå har jeg ikke bakt på årevis, men det er noe med lukta og konsistensen av fersk gjør...

Du synes middag kl 19.00 er sent
NEI. Jeg er sjelden hjemme før 20:00...

Du har fem kasser med julepynt
NEI. Jeg har en liten boks, og det er det.

Du kjøper julepynt på salg i januar
NEI. HELL no.

Du snakker helst med kvinner på fest

NEI. Kunne ikke vært lengre fra sannheten, faktisk!

Du blir lykkelig over en ny kjele
NEI. Ikke egentlig.

Du lager pudding eller grateng av alle middagsrester
NEI. Seriøst?

Du spiser Kongen av Danmark eller Honningkamfer
NEI. Er ikke noen stor drops-fan... kanskje bortsett fra Bringebærdrops...

Du spiser alltid rekecocktail til forrett
NEI. Rekecoctail, eew.

Du synes det er festlig med fiskekabaret
NEI. Hva i alle dager er fiskekabaret...

Du begynner å bruke de broderte dukene som du har fått av svigermor
NEI.

Du har ferdiglagede middager med på påskeferie
NEI. Jeg drar på påskeferie hos mamma og pappa eller farmor... eller, neste år, et sted i Alpene.

Du synes dronning Sonja har mange artige hatter
JA, men artig som i artig-haha, ikke artig-sånn vil jeg også ha...

Du går med lysebrune nylonstrømper til skjørt

NEI. Nude eller black.

Du har tellekant på trusene
NEI. Haha. Tellekant. Humre.

Du har brettede plastposer i vesken i tilfelle du skal handle noe
NEI. Men jeg har miljøvennlig gjenbruksplastpose i gangen (som jeg aldri husker å ta med meg når jeg skal handle...)

Du sjekker kølappen på polet hver gang det plinger
NEI. Polet?

Du tar bilde av din praktfulle balkongkasse og viser det fram på jobben
NEI. Jeg har ikke balkongkasse (skulle gjerne hatt, faktisk...)

Du synes det er for sent å gå på nier’n på kino
NEI. Jeg rekker aldri tidligere forestillinger!

Du får såpe i julegave
NEI.

Du plukker bort støv og hår fra andres klær uten baktanker
NEI. Eller, vel. Bare folk jeg kjenner godt.

Du bruker samme tepose to ganger
NEI. Helligbrøde.

Du har med pute når du skal kjøre langt i bil
JA. Jeg liker å sove i bil.

Du melder deg inn i bokklubben bare for å få kaffeserviset
NEI. Bokklubb?!

Du har våtservietter i bilen
NEI. Ikke har jeg bil heller. Ennå. Men når jeg en gang får, kommer jeg nok til, tenker jeg.

Du soler deg i vanlig BH
NEI. Overhodet ikke!!

Du danser swing til all slags musikk

NEI.

Du svømmer som en hund for ikke å bli våt i håret
NEI. Jeg liker ikke å svømme.

Du kjøper “gode” sko
NEI. Nei, nei, nei, nei, nei. Somma dom går i trasiga skor. Jeg er en av dem. Vi har en filosofi blant jentene på jobben... Vi går ingen steder med mindre vi MÅ, det er alltid verdt det å få gutta til å betale en drosje... :)

Du har paraply i håndvesken
JA. Jeg hater å bli regnvåt.

Du tar selv initiativ til slektsstevne
NEI.

Du tar vare på tomme rømmebokser og syltetøyglass
NEI.

Du bruker sukkerbit til kaffen

NEI. Kaffe og sukker hører ikke sammen.

Du serverer fyrstekake, rullekake, smurt lefse eller smultringer når du inviterer til kaffeselskap
NEI. Haha. Kaffeselskap :D



4 JA - så er jeg vel ikke kjerring, da. Hurra :D

Jeg tagger Ida Marie. Ida, er du et kjerringemne? :)
posted by schti @ 12:46 PM  
1 Comments:
  • At 1:48 PM, Blogger Ida Marie said…

    Jeg trenger ikke å kommentere det enkelte utsagnet engang, jeg har to "ja" tror jeg. Til at middag kl 19 er sent og kjøper komfortable sko (sorry Kjersti...).

     
Post a Comment
<< Home
 
About Me


Name: schti
Home: Angel, London, United Kingdom
About Me:
See my complete profile

Previous Post
Archives
Links
Template by
Free Blogger Templates