Thursday, June 14, 2007
Tour Diary - Gouda
Så var jeg tilbake på turne igjen. Reiste ut i går - uten returbillett (må forklare; alle billetter for samme uke sendes ut på liste (det er alltid folk som reiser fram og tilbake mellom London/NY/USA tour/Europa tur) og jeg er det ENESTE som er oppført uten returbillett. Altså; jeg aner ikke når jeg kommer tilbake til London igjen. Ih!), kom fram til Gouda som er en veldig pen by men uten mye å gjøre og vi bor på et relativt shabby hotel litt utafor byen... alle var spredt for alle vinder og jeg hadde to timer med ingenting og gjøre (og null matservering) før jobb. Jeg var ikke happy. Dagen ble ikke bedre da jeg kom på jobb, folk var kranglete og sure etter 3,5 uker med "split weeks" (Vi ankommer et nytt sted på mandag, rigger, tirdsag er fokusering og show, onsdag er show, torsdag er show, nedrigg og soving på turnebuss mens vi kjører til neste sted, fredag er rigg og fokus, lørdag er fokus og to show, søndag er to show og nedrigg og kjøring og så begynner alt om igjen... er det rart folk er slitne) og i tillegg har kontoret føkka opp og ikke sendt klatresela mi nedover så jeg kan ikke gjøre noe som er høyere opp enn 8 meter. Skuespillerne var kranglete også, masse stress, dårlig forestilling, generelt en litt råtten dag. Jeg var ikke glad for å være ute igjen i det hele tatt og kjempeforvirra! Jeg hadde det så utrolig fint sist gang. Våkna opp i morges og var litt surmulen, visste ikke helt hva jeg skulle gjøre... Men så tenkte jeg "ta deg sammen Kjersti, du vil aldri ha det bedre enn du legger opp til sjøl!" Så jeg kom meg opp tidlig og spiste frokost, tok en lang dusj, ringte Tish for å avtale lunsj, og dro inn for å se byen med Sawicki. Dro tilbake, pakka, sjekka ut, spiste lunsj med Tish og Gemma og Ollie og Arild, dro på jobb - maste og stilte spørsmål og skifta et par lyspærer (vet det høres bagatellisk ut, men vi har 1 times scenetid hver dag og alt som skjer må skje raskt, vanligvis har sjefen (Paul) eller teknikern (Billy) gjort sånt men jeg stakk hodet ut og sa jeg kunne gjøre det - det innebærer å kjøre 8.5 meter opp i hydraulisk lift og skifte ømfintlige pærer på lamper som helst ikke skal flytte seg og det er liten plass der oppe, og på minst mulig tid - men det gikk fort og greit og alle var fornøyde. Har akkurat sett gjennomkjøringa også (de forandrer ting fra dag til dag) og alle er i godt humør i dag og alt føles så mye bedre, jeg er ved godt mot foran get out ikveld og tror nok dette kan bli bra allikevel. Det er hardt å skulle lære en ny vanskelig prestisjerik jobb i et fremmed land på sitt andre morsmål (kan vel kalle det det nå?) med folk man nesten ikke kjenner men så lenge jeg jobber hardt og holdet motet oppe kan det vel ikke gå galt?
Her er noe som vil forbause dere som har kjent meg lenge - jeg er blitt kjent som en liten gledesspreder i kompaniet. Meg! Kjersti! Gledesspreder! :D Bevis på at jeg har forandra meg mye siden jeg starta i denne jobben :)
Jaja, det får holde som tilstandsrapport denne gang - imorra er det rigg i Alkmaar, håper byen og hotellet er litt bedre enn dette hølet!
Keep smilin'! :D
posted by schti @ 4:54 PM  
4 Comments:
  • At 7:03 AM, Blogger Ida Marie said…

    Men du ER jo en annen Kjersti! Kate! :)

    Det er så gøy å for en gangs skyld å vite hvem du snakker om. Eller, jeg vet bare hvem Tish er da, men det hjelper litt iallefall! Sees om ikke lenge, kos deg imens :)

     
  • At 12:04 PM, Anonymous Anonymous said…

    Hvordan gikk det med whiskyen? eller trosset du som vanlig moralens-vokter??:-)Glad i deg kjære!

     
  • At 1:57 PM, Blogger schti said…

    whisky holder i massevis for meg tror jeg :)

     
  • At 11:45 AM, Blogger Ida Marie said…

    Hva skjedde med denne oppdateringa da Kjersti!? Jeg vil lese om turné!

     
Post a Comment
<< Home
 
About Me


Name: schti
Home: Angel, London, United Kingdom
About Me:
See my complete profile

Previous Post
Archives
Links
Template by
Free Blogger Templates