Sunday, August 12, 2007
mama, I'm coming home...
Da vi fikk beskjed om at Stomp skulle stenge, tenkte jeg i et vilt øyeblikk “ nå flytter jeg hjem til Norge, kanskje dette er tegnet jeg venta på, sparket i baken så og si.” Men så tok jeg til vettet, jeg er ikke helt klar for å returnere til gamlelandet ennå.
Så ble jeg tvunget av Stomp til å ta to ukers ferie og jeg kom hjem på søndag kveld, dro rett på Oppdal og har tilbragt endel tid med familie, har gått i fjellet – og prøvd å sone terrenget litt, sånn… Norge og kultur-messig.
Altså, det er mange bønder her. Mange innsnevra, korttenkte, trangsynte mennesker med holdninger jeg ikke vet om jeg kan leve med. Men det har skjedd noe med kultur-Norge siden jeg flytta – og det har skjedd noe med Oslo, føler jeg, eller kanskje mer med min holdning til Oslo, jeg vet ikke – men det har skjedd noe som betyr at jeg nå ikke ser totalt mørkt på å engang flytte tilbake til landet.
Jeg sier ikke at det skjer innen de neste 6 månedene… og hvis det skjer er det Oslo eller ingenting (vel, kanskje jeg starter i Trheim eller Bergen men det er i Oslo jeg kommer til å bo) men jeg har ihvertfall tenkt å begynne å følge med på hva som fines i Norge – jobbmessig. Det er ei stor scene-og teatermesse i September som jeg skal på sammen med Trond, min gamle arbeidsgiver og mentor, og kanskje jeg kan skaffe et par kontakter i Norge der og se hva som skjer.
Hvem vet, neste sommer setter jeg kanskje nesa hjemover? Noen som har lyst til å flytte til Oslo med meg? :)
posted by schti @ 9:06 AM  
2 Comments:
  • At 7:30 PM, Anonymous Anonymous said…

    Så koselig, da blir nok mange glad. Ikke minst Kaja som savner TANTE. Det viktigste er at du har det bra,hyggelig om det er litt nærmere enn i utlandet. Men som sagt, det viktigste er at du trives og har det bra uansett hvor i verden man skulle befinne seg... By the way så jeg en ledig pappeske ved børsen i går om det ikke dukker opp noen bedre tilbud i mellomtiden. Jeg skal til Oslo neste uke, så da kan jeg sette Kjersti på den om du vil, så de vet du kommer.....

     
  • At 8:40 PM, Anonymous Anonymous said…

    Jeg er her allerede og venter spent på at du kommer hit! Hadde vært koselig med spaser- og skravleturer igjen, jeg savner de. (=

     
Post a Comment
<< Home
 
About Me


Name: schti
Home: Angel, London, United Kingdom
About Me:
See my complete profile

Previous Post
Archives
Links
Template by
Free Blogger Templates